Yhdistys

Alavieskan 4H-yhdistys ry

Yhdistys on perustettu ja rekisteröity vuonna 1973.

4H-järjestö on kansainvälinen, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton nuorisojärjestö, joka tarjoaa laadukasta toimintaa 6-28 -vuotiaille lapsille ja nuorille.

Alavieskan 4H-yhdistys ry tarjoaa lapsille ja nuorille:

• Työmahdollisuuksia - työpalvelussa ja kerhonohjaajana
  • 4H-yrittäjyyttä - työelämävalmiuksia
  • Kerhoja, leirejä, retkiä ja tapahtumia - monipuolista ja hyvinvointia edistävää toimintaa
  • Kursseja ja koulutuksia - uuden oppimista käytännössä
  • Pelimiitti-toimintaa - pelitoimintaa Alavieskan ja lähialueiden 13-17 -vuotiaille, lisäksi yli 18 -vuotiaille.

Yhdistyksen tarkoituksena on 4H-nuorisotyön avulla

1. voimistaa nuorten omatoimisuutta, yritteliäisyyttä ja käytännön taitojen hallintaa
2. tukea nuorten terveitä elämäntapoja, kestävän kehityksen kunnioittamista sekä kansainvälistymistä
3. edistää nuorten elämänhallintaa ja ehkäistä heidän syrjäytymistään
4. edistää nuorten ja heidän perheidensä hyvinvointia

Kierrätys - Alisan Kiertovakka

4H Alisan Kiertovakka kunnioittaa luontoa ja säästää luonnonvaroja vaalimalla kierrätystä. Kierrätysmyymälän tehtävänä on edistää materiaalien uudelleenkäyttöä ja ylläpitää käytetyn tavaran myymälää. Voit lahjoittaa meille käytetyt, ehjät ja puhtaat tavarasi uusiokäyttöön ja näin osallistua yhteisen hyvän tekemiseen. Alisan Kiertovakka on Alavieska 4H-yhdistyksen ylläpitämää toimintaa ja sen tuotto käytetään nuorisotoimintaan.

4H kehittää ihmistä kokonaisuutena. Tätä kuvaavat neljän H:n perustana olevat sanat HEAD, HANDS, HEART ja HEALTH, suomeksi harkinta, harjaannus, hyvyys ja hyvinvointi. H-kirjaimet tarkoittavat suomeksi seuraavia asioita:

Harkinta - kuvaa sitä miten tärkeää ihmisen on jatkuvasti kehittää omaa ajatteluaan sekä pyrkiä kaikessa toiminnassaan rehellisyyteen ja oikeudenmukaisuuteen.

Harjaannus - tarkoittaa käytännön ja käden taitoja, joita harjoitellaan kaikessa 4H:n toiminnassa. Tähän liittyvät tärkeänä osana asenteet, kuten yritteliäisyys ja ahkeruus.

Hyvyys - kertoo toisen ihmisen kunnioittamisesta ja huolenpidosta. Siihen liittyvät myös yhteistyötaidot ja hyvä käytös.

Hyvinvointi - on kokonaisvaltainen asia, johon liittyvät ihmisen fyysinen ja henkinen tasapaino sekä riittävä aineellinen hyvinvointi. 4H-toimija pystyy luomaan arjen hyvinvointia itselleen ja muille.

Alavieskan Yhdistyksen hallitus 2022-2023

02066 DOCUSCAN

Sähköinen laskutus:

Verkkolaskutusosoite: 003 702 831 537
Välittäjätunnus: 003714377140 (enfo oyj)

Alisan Kiertovakka:

Siltatie 1